wtorek, 9 lipca 2013

Zaklinacze koni z Siewierza

No i nikt mi nie odpowiedział na zagadkę - kto był tym aktorem. To ja może jeszcze trochę poczekam. Dużo ludzi czyta, a przynajmniej zagląda tutaj, ale dlaczego nic nie komentuje? łatwiej się pisze, jak jest echo.

Ten mój pechowy rajd zakończył się jazdą na najpiękniejszym koniu na jakim kiedykolwiek jechałam - takie dziwne obroty mają sprawy.
A sprawy przybrały taki obrót za sprawą ;-) jednego z zaklinaczy koni - mianowicie Tomka z Siewierza. Było ich w tamtym czasie troje (tych zaklinaczy) - Tomek, Sylwia i Piotr. Byli to ukochani instruktorzy mojej córki i chyba moi także. Tyle serca, ile oni potrafili włożyć w ten sport, w nieporadnych uczniów i nieobliczalne czasem konie, to nie spotkałam nigdzie indziej. 
No więc Tomek, który mnie zbierał z trasy z tym biednym, okulałym koniem, zapragnął mnie pocieszyć, pozwolił mi pojeździć, a nawet poskakać przez przeszkody, na koniu, który był wtedy jego pupilem.
Nie zapamiętałam imienia tego konia, był kremowy jak lody waniliowe, podpalane nogi, czasem Andaluzyjczyki są takie. Był niewiarygodnie piękny i tak cudnie skakał przeszkody, że ja nie musiałam nic robić;-)).. szczególnie, że ja raczej bym mu zaszkodziła, niż pomogła. Chyba o tym wiedział.. koń,... Tomek też...
Pewnego razu Sylwia i Tomek od rana byli jacyś podkręceni, przejęci.. dzień ten był pierwszym dniem, kiedy młodego konia po iluś wcześniejszych treningach przyzwyczających do roli konia w życiu człowieka, miał dosiąść jeździec. Najpiękniejsze w tym było to, że… on przyjął ciężar człowieka jak gdyby nic… i tylko nie umiał jeszcze biedaczek reagować na ucisk nóg i inne sygnały. 
To było naprawdę wzruszające, jak zwierzę z taką ufnością poddało się woli człowieka… dlatego nazywam ich zaklinaczami koni.
Nie wiem, co się z nimi dzieje, jeśli ktoś ich zna, niech ich pozdrowi ode mnie.


W Siewierzu dawnymi czsy

8 komentarzy:

  1. A może to Tadeusz Chudecki ? Może jeszcze jakaś podpowiedź ? A w jakiej reklamie zagrał ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wreszcie wiem, jak mam pisać komentarze - przepraszam, że tak długo to trwało.
      Aktor ma na imie Piotr, i jest obecnie znany jako policjant;-)

      Usuń
  2. Piotr Siwkiewicz czy Piotr Bajtlik ?

    OdpowiedzUsuń
  3. No chyba nie Polk, bo on jest bardzo znany a chyba w tej lubowni nie grał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha Chyba cię wkręciłam, Lubov, Liebe itp było symbolem mojego braku pojęcia o serialu, w którym grał
      A był to Piotr Polk;-)))Obecnie bardzo znany za rolę policjanta;-)

      Usuń
  4. Piotr to chyba już nie ma tej żony od tego folwarku ... nie wkręcaj nie na temat, jak już to zagadki o konikach zapodawaj :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A będzie jakaś nagroda ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha, jak opowiem kiedyś o płaceniu za jazdy w naturze, to może będzie właśnie taka nagroda...

      Usuń