wtorek, 18 sierpnia 2015

Baba z wozu a koń by się uśmiał

Wiecie ile jest przysłów o koniach???
Chyba najwięcej w świecie, patrzcie:

Koń by sie uśmiał
Baba z wozu, koniom lżej
Zdrowy jak koń
Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby
Słowo się rzekło, kobyłka u płota
Kuty na cztery nogi
Końskie zdrowie


Karolina podpowiada przysłowiotwórstwo:

Zamienił stryjek konia na kijek
Koń rano wstaje i leje jak z cebra
Gdzie koni sześć, tam nie ma co jeść




Jak zgłodniałam, przypomniałam sobie jeszcze jedno:
Zeżarłabym konia z kopytami

7 komentarzy:

  1. Koń ma cztery nogi, a też się potknie.
    Koń ma duży łeb, niech się martwi.
    Czekaj tatka latka a kobyłę wilcy zjedzą.
    Jak spadać to z dobrego konia.
    Na koniu jedzie, a konia nie widzi.
    Nie zmienia się konia podczas przeprawy przez rzekę.
    Adwokat ma głowę, a koń niech ma nogi.
    Choroba przybywa na koniu, a odchodzi na piechotę.
    Doli swej koniem nie objedziesz.
    Kombinuje jak koń pod górę.
    Konia kują, żaba nogę nadstawia.
    Pańskie oko konia tuczy.
    Ucieka jak Cygan na kradzionym koniu.
    Łaska pańska na pstrym koniu jeździ.

    OdpowiedzUsuń
  2. hahahaha super!!! a wszystkie prawdziwe, czy parę nowotwórczych???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie prawdziwe
      Oprócz tego cytaty:
      Konia, konia królestwo za konia (Szekspir, Henryk?) nie chce mi się sprawdzać. Anegdota: Teatr, przedstawienie tejże sztuki Szekspira, aktor grający króla Anglii Henryka wygłasza powyższy tekst, a z widowni dowcipniś pyta: a może być osioł. Aktor odpowiada: może być osioł, ale pan sam musiałby pofatygować się na scenę.

      Usuń
  3. Wystartowałam, wynik był mocno przeciętny, nie wiem tylko, dlaczego zawsze jedna odpowiedź była podświetlona- nie ukrywam, że to mnie kołowało.
    Czytelników zachęcam- zawsze można się dowiedzieć czegoś nowego;-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Oby Ci ktoś konia trojańskiego nie podstawił.
    To nie przysłowie, ale jakże żywy frazeologizm.
    Tak mi się skojarzyło z fotką. Przypadkowa, czy z podtekstem?
    SamA

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koń Trojański dziwnie mi tu pasował- podskórnie - bo nie taki koń straszny - jak go malują.... hahaha mo i mamy dowcip abstrakcyjny.

      Usuń