piątek, 2 sierpnia 2013

O koniku - szkodniku leśnym

Pewnie nikt z Was nie pamięta takiego artykułu Adama Wajraka w Gazecie Wyborczej z 1998 roku, a było to tak:
W 1997 zupełnym przypadkiem trafiliśmy do Komorza koło Czaplinka na plac biwakowy przy klubie wędkarskim.
Nigdy nie zapomnę tego miejsca, gdzie komary żarły jak nosorożce, gdzie wieczorami śpiewali i grali najlepsi gitarzyści i fleciści jakich kiedykolwiek poznałam, a potem wiele razy widziałam w TV (pan Stefan, flecista z Brathanków – uroczy człowiek) a atmosfera była taka, że wracałam tam kilkakrotnie.
Oczywiście, były też konie, w stajni u Pana Romana. 
Pan Roman miał talent nie tylko do koni, waletowali u niego taacy chłopacy, że gdybym miała naście lat, to umarłabym z miłości. Przystojni i inteligentni przy tym. Pamiętam, jak rozmawiałam z jednym o muzyce Ennio Morricone.
Ale co z tym Wajrakiem i konikiem – jeździliśmy po lesie, super było, raz sarna chciała mnie staranować, raz galopowaliśmy z 5 kilometrów w jednym ciągu,  ale nasz prowadzący jazdę, jak tylko zobaczył ślady leśników, robił piruet na zadzie i w długą… nie wiedziałam, co jest grane, aż tu pewnego jesiennego dnia widzę w Wyborczej artykuł, gdzie Adam Wajrak (znany przyrodnik i dziennikarz zarazem) broni  (i tu mogę pomylić imię - sorrki) Jędrka od pana Romana ze stajni, któremu postawił sąd w Szczecinku zarzut, że … jeździł koniem po lesie.
Okazało się, że dla leśników w gminie Czaplinek nie ma nic gorszego niż… koń!! Straszny szkodnik naszych pól i lasów!!!!
Cholera jedna, pomyślałam sobie, a te auta (kładów jeszcze wtedy nie było) wjeżdżające w lasy, a ludzie wyrzucający tam swoje śmieci?!?! Nie, to koń jest wart procesu w sądzie!?
 Wiecie, jaki był wyrok - uznano, że ten Jędrek jest winny, tylko, że sąd odstąpi od wymierzenia kary.
Mam nadzieję, że stajnia pana Roman ma się dobrze, a leśnicy przestali podjadać halucynogenne grzybki;-), ciekawe jak tam komary w tym roku.





3 komentarze:

  1. Śp Romek już niestety nie żyje. Stajnie prowadzi teraz córka z synem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Przykro dowiadywać się, że kiedyś spotkani ludzie odeszli na zawsze, ale zaduszki są na to najlepszym momentem.

      Usuń